Jak wygląda przebieg sprawy windykacyjnej w Intrum
Jeśli Twój klient nie płaci po przypomnieniu o płatności, być może nadszedł czas, aby podjąć kolejny krok – windykację. Im szybciej rozpoczniesz proces windykacji, tym większe prawdopodobieństwo, że odzyskasz swoje pieniądze.
Kiedy przekazujesz nam wierzytelność, my zajmujemy się całą windykacją i komunikacją z Twoim klientem. Konsultujemy się z Tobą w trakcie, a Ty możesz być na bieżąco z etapem sprawy za pośrednictwem naszego portalu internetowego. Niezależnie od tego, ile masz spraw i czy kwoty są duże czy małe, możemy Ci pomóc.
Jest wiele czynników, które wchodzą w grę przy rozpatrywaniu sprawy, m.in.:
- to, jak „stary” jest dług,
- co w danej sprawie zostało już zrobione,
- kim jest Twój klient.
Niezależnie od tego, jakie czynniki wchodzą w grę, posiadamy wiedzę, która pozwoli nam poprowadzić sprawę w sposób przynoszący najlepsze rezultaty. Na usługę windykacji składa się szereg działań – w tym listy, SMS-y, e-mail i rozmowy telefoniczne prowadzone z osobami zadłużonymi, Twoimi klientami.
Kiedy Intrum otrzymuje sprawę, dokonujemy przeglądu danych i sprawdzamy informacje o kliencie. Następnie wykorzystujemy szereg środków, aby nawiązać kontakt z Twoim klientem.
Jeśli nawiązanie dialogu z klientem nie jest możliwe, oceniamy, czy sprawa powinna pozostać w procesie monitorowania, przejść do rozwiązania prawnego, czy zostać zamknięta. Jeśli sprawa pozostanie w fazie monitoringu, będziemy na bieżąco obserwować zmiany w finansach klienta, a gdy te ulegną poprawie, spróbujemy zawrzeć porozumienie w sprawie płatności.
W zdecydowanej większości przypadków zadbamy również o to, aby Twój klient został zarejestrowany w Biurze Informacji Kredytowej.