Co powinna zawierać faktura?
Istnieją wyraźne wzorce w sposobie, w jaki firmy z dużymi stratami kredytowymi traktują swoje faktury, w porównaniu z tymi, które zazwyczaj otrzymują zapłatę na czas. Co więc można robić lepiej?
Dobre procedury dotyczące fakturowania i śledzenia płatności sprawiają, że finanse Twojej firmy są „zdrowe”. Skorzystaj z naszego przewodnika dotyczącego fakturowania.
Upewnij się, że faktura jest czytelna
Najważniejsze jest to, abyś wysłał czytelną fakturę. Spraw, aby Twój klient łatwo mógł się zorientować, kto jest nadawcą i czego dotyczy. Im łatwiej będzie Twojemu klientowi zapłacić, tym szybciej otrzymasz pieniądze.
Oznacza to zawarcie szczegółowych informacji o tym, czego dotyczy faktura i jaki okres obejmuje. Niesprecyzowana faktura jest często zwracana lub opóźniana. Jeśli sprzedajesz na zasadzie godzinowej, powinieneś określić, czego dotyczą godziny, w taki sam sposób, jak określasz, jakie produkty są sprzedawane. Możesz dodać załączniki w sytuacjach, które są istotne.
Pamiętaj, że Twoje faktury muszą być zgodne z warunkami umowy dotyczącymi dni płatności, odsetek za zwłokę, monitów itp.
Niektóre branże i firmy wysyłają zapytanie ofertowe. Oferta, którą otrzymują od Ciebie, jest podstawą do złożenia zamówienia zakupu. Dlatego ważne jest, abyś nie odbiegał zbytnio od przesłanej oferty, chyba że po drodze nastąpiło wiele zmian. W takim przypadku powinieneś poinformować o tym firmę przed wystawieniem faktury.
Zamówienia
Firmy, które proszą o oferty, często wysyłają zamówienia zakupu. Jeśli Twój klient wysyła zamówienie zakupu, powinieneś się do niego stosować. Oznacza to, że musisz oznaczyć fakturę informacjami z takiego dokumentu, w tym:
Twoja faktura zostanie odrzucona w systemie klienta, jeśli zapomnisz zastosować się do informacji z zamówienia zakupu. Wtedy może minąć sporo czasu zanim otrzymasz zapłatę.
Check-lista tworzenia faktur: kluczowe elementy, które powinieneś uwzględnić
Jeśli klient nie zapłaci, Twoja faktura jest dokumentowana, a sprawa trafia do windykacji. Aby upewnić się, że wszyscy w Twojej firmie zgadzają się z Twoim systemem i wymaganiami dotyczącymi fakturowania i sprawdzania wiarygodności kredytowej klientów, ważne jest ustanowienie polityki kredytowej.
Masz problemy z otrzymaniem wynagrodzenia? Możemy pomóc
Intrum ma bogate doświadczenie w pomaganiu klientom w uzyskaniu zapłaty za ich produkty i usługi. Ustalenie dobrej rutyny, korzystanie z informacji kredytowej i szybkie reagowanie na brak płatności pomoże Twojej firmie utrzymać zdrowy przepływ gotówki. Jeśli zmagasz się z opóźnionymi płatnościami, mamy usługi, które mogą pomóc.