Intrum - "Nie zarabiamy na konsumentach posiadających problemy finansowe — ale na konsumentach, którzy spłacają swoje zadłużenie”
Kontaktowanie się z osobami zadłużonymi, wysłuchiwanie ich z empatią i następnie pomaganie im w powrocie do zdrowej gospodarki — to integralna część codziennej działalności firmy windykacyjnej Intrum. — Naszą misją jest pomaganie naszym klientom w tym, by otrzymywali swoje należności, poprzez dbanie o ich klientów i pomaganie im w spłacie zadłużenia. Tylko wtedy, gdy konsumenci mogą zapanować nad swoimi finansami, osiągniemy nasz cel — wyjaśnia Pia Bach Jensen, Global Front Office Director w Intrum.
Jeśli pracujesz w firmie windykacyjnej, takiej jak Pia Bach Jensen, Global Front Office Director w Intrum, często możesz spotkać się z uprzedzeniami ze strony innych ludzi.
- Wiele osób błędnie sądzi, że naszym jedynym celem jest czerpanie korzyści z innych lub że zrobimy wszystko, by wyciągnąć pieniądze od konsumentów dla naszych klientów. Jednak nasza misja polega na zrozumieniu obu perspektyw i pomaganiu wszystkim stronom w osiągnięciu zrównoważonego rozwiązania, zarówno wierzycielom, jak i osobom mającym trudności ze spłatą. Możemy tego dokonać tylko wtedy, gdy postępujemy z godnością, szacunkiem i empatią wobec wszystkich zaangażowanych.
Cel - zdrowa gospodarka
W rzeczywistości Intrum nie zarabia pieniędzy na zadłużonych konsumentach, ale dzięki temu, że pomaga ludziom je spłacić.
- Naszym celem jest to, co nazywamy zdrową gospodarką, w której nasi klienci otrzymują pieniądze, a osoby zadłużone mogą spłacić swoje zobowiązania. Dopiero wtedy sytuacja staje się korzystna dla obu stron. Podstawą do tego, aby móc komuś pomóc, jest dokładne wysłuchanie i zrozumienie jego sytuacji. Zdarzają się przypadki windykacji wynikającej z niedbałości lub ignorancji, ale często spotykamy się z osobami zadłużonymi z powodu poważnych wydarzeń życiowych, takich jak choroba, rozwód czy śmierć.
Rola Intrum polega na przerwaniu tego negatywnego cyklu. Poprzez wysłuchanie, spojrzenie na szerszy kontekst, znalezienie możliwości i zaproponowanie realistycznego planu spłat, staramy się pomóc tym osobom.
- To właśnie wtedy, gdy osoba potrzebująca pomocy odnajduje motywację i własną siłę napędową do wprowadzenia zmian.
Budowanie relacji
Podstawa tworzenia każdej relacji jest transparentność w komunikacji oraz zaufanie.
- Poświęcamy wiele czasu na nawiązywanie relacji, aby osoba, której pomagamy, zyskała zaufanie do specjalisty, który zajmuje się jej/jego sprawą. Spłata dużej sumy pieniędzy to nie jest zadanie, które można wykonać w ciągu tygodnia. Wymaga to czasu, cierpliwości i trzymania się długoterminowego planu.
To przekłada się na otrzymywanie przez nas pozytywnej informacji od naszych klientów końcowych – konsumentom, którym pomagamy.
- Zawsze przeprowadzamy ankietę po zakończeniu danej sprawy i pytamy naszych klientów końcowych, co sądzą o naszym podejściu do obsługi zadłużonych konsumentów. Zazwyczaj spotykamy się z pozytywnymi reakcjami i docenieniem naszej pracy. Możemy zauważyć, że tworzymy pozytywną zmianę w życiu ludzi. Dlatego ja i moi koledzy codziennie z dumą wykonujemy naszą pracę.