European Consumer Payment Report 2021
Badanie 24 000 konsumentów w 24 krajach Europy, analizujące ich postawy dotyczące terminowego dokonywania płatności i dobrobytu finansowego.
Covid-19: ciągły wpływ na dobrobyt finansowy
Europa wraca do normalności po korona-kryzysie, ale konsumenci jeszcze nie wyszli całkiem na prostą. 4 na 10 (43%) konsumentów uważa, że pandemia Covid-19 będzie mieć negatywny wpływ na ich finanse przez co najmniej kolejne 12 miesięcy. 1/5 (22%) uważa, że miną 2 lata lub więcej, zanim ich sytuacja finansowa wróci do normy.
Podsumowanie:
Obawy przed inflacją są różne w różnych krajach i grupach demograficznych.
Konsumenci coraz częściej podejmują zrównoważone zachowania, tworząc nowe wyzwania dla biznesu.
Konsumenci chcą poprawić swój dobrobyt finansowy, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo ekonomiczne w przyszłości.
Czas skupić się na lepszej znajomości zagadnień finansowych.
Analizy Intrum wykazały szczególną potrzebę poprawy wiedzy finansowej w zakresie stóp procentowych i inflacji.
Decydenci polityczni i przedsiębiorstwa mogą zrobić więcej, aby wspierać konsumentów.
Działania przedsiębiorstw, takie jak innowacyjne rozwiązania w zakresie płatności, mogą umożliwić konsumentom wyjście z zadłużenia.
Przedsiębiorstwa muszą uznać zrównoważony rozwój za najwyższy priorytet.
Zwracanie konsumentów większej uwagi na kwestię etyczności biznesu jest coraz bardziej znaczące i przedsiębiorstwa powinny być tego świadome.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Pobierz nasz najnowszy raportCzytaj więcej:
loading...